Strona Główna ˇ Aktualności ˇ Testy ˇ Premiery ˇ Autosalony ˇ Formuła 1 ˇ Sport ˇ Bezpieczeństwo środa, Październik 28, 2020
Nawigacja
Strona Główna
Aktualności
Testy
Premiery
Autosalony
Formuła 1
Rajdy
Sport
Naszym zdaniem
Bezpieczeństwo
Użytkowe
Opony
Motocykle/Quady
Video
Technika
Historia/Oldtimers
GPS/Audio
Kategorie Newsów
Kontakt/Regulamin
NewsAuto.pl - nowa wersja
Formuła 1
GP WŁOCH: TO SIĘ STAJE NUDNE - ZNÓW VETTEL



KALENDARZ 2012





ROBERT KUBICA A NARÓD MENTALNIE POPAPRANY



Rajdy
RAJD AUSTRALII: TRIUMF FORDA, SUKCES MICHAŁA KOŚCIUSZKO


RAJD DOLNOŚLĄSKI: GRZEGORZ BĘBENEK POWRACA


RAJD ASTURII: PUNKTY I AWANS SZYMONA RUTY W ME



Sport
MONSTER JAM: POKAZ SKOKÓW EKIPY FMX4EVER



MOTOCYKLIŚCI ZAKOŃCZYLI WYŚCIGOWY SEZON


VOLVO OCEAN RACE: WYSTARTUJĄ 29 PAŹDZIERNIKA
Bezpieczeństwo
SUBARU: SIEMANKO CZYLI ŻYCZLIWY NA DRODZE


EURONCAP: BEZPIECZNE CHEVROLETY



FORD: NIE KIERUJ SIĘ STRESEM - PODSUMOWANIE
Polecamy
SHELL ECO-MARATHON 2011: POLSCY STUDENCI W LAUSITZ
Aktualności

Od 27 lat, co roku tysiące studentów oraz wykładowców z całej Europy bierze udział w kolejnych edycjach Shell Eco-marathonu – wyścigu o przyszłość motoryzacji. W walce o ustanowienie nowych granic wydajności energetycznej, poprzez budowę pojazdów zdolnych przejechać tysiące kilometrów na litrze paliwa, od pięciu lat udział biorą również ekipy z Polski.

W tegorocznej edycji, której finał odbędzie się w dniach 26-28 maja na torze w Lausitz, wśród ponad 3000 studentów i 222 zespołów znajduje się pięć ekip reprezentujących politechniki z Gdańska, Lublina i Warszawy.

Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie i zbudowanie pojazdu, który może pokonać jak najdłuższy dystans, wykorzystując przy tym jak najmniej paliwa. Podczas zawodów ekipy mogą wystartować w dwóch kategoriach: „Prototyp” i „UrbanConcept”.

Samochody startujące w kategorii „Prototyp” mają zwykle aerodynamiczny i futurystyczny wygląd, podczas gdy pojazdy typu „UrbanConcept” zbliżone są do konwencjonalnych samochodów jeżdżących po naszych drogach.

Drużyny mają do wyboru różne rodzaje paliw, od tradycyjnych po alternatywne. Pojazdy z silnikami z wewnętrzną komorą spalania mogą wykorzystywać benzynę, olej napędowy, GTL (gas-to-liquid), biodiesel (FAME) lub etanol. Te, które wyposażone zostały w silniki elektryczne, mogą działać w oparciu o wodór, energię słoneczną lub technologie akumulatorów typu ‘plug-in’. Technologia „plug-in”, która z sukcesem zadebiutowała w poprzedniej edycji Shell Eco-Marathon, w tym roku awansowała do roli samodzielnej kategorii, do udziału w której zgłoszono 29 pojazdów z 12 państw.

Shell Eco-marathon to nie tylko pole rywalizacji między entuzjastami inżynierii, ten wyścig stanowi przede wszystkim poligon doświadczalny dla przyszłych rozwiązań branży motoryzacyjnej, energetyki oraz transportu. W historii SEM można wskazać wiele przełomowych momentów w których krystalizowały się koncepcje, które z powodzeniem mogą być wykorzystane w pojazdach przyszłości.




Po szwedzkich drogach porusza się już pierwszy eko-samochód, zbudowany specjalnie na potrzeby Shell Eco-marathonu, stając się najbardziej wydajnym pojazdem w tym kraju. Z kolei zeszłoroczne rekordowe osiągnięcie studentów z Francji – 4896 km na litrze paliwa, dla całego przemysłu motoryzacyjnego stanowi zarówno inspirację jak i wyzwanie na przyszłość.

Polskie zespoły

Udział w tegorocznym Shell Eco-marathonie weźmie 5 zespołów z Polski. Przedstawiciele trzech z nich na co dzień studiują na wydziałach Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa oraz Samochodów i Maszyn Rolniczych Politechniki Warszawskiej zaś pojedyncze zespoły reprezentują politechniki z Lublina i Gdańska.

W przygotowania do Shell Eco-marathon zaangażowani są nie tylko studenci lecz także pracownicy naukowi, którzy swoim podopiecznym służyć mogą zarówno swoją wiedzą jak i doświadczeniem. Dla żadnej ze startujących w SEM ekip tegoroczna edycja nie będzie jednak debiutem, choć zmieniają się poszczególni członkowie ekip, część zespołu zawsze może podzielić się z resztą wrażeniami z poprzednich wyścigów.




Korzyści jakie dla studentów płyną z partycypacji w Shell Eco-marathonie nie ograniczają się wyłącznie do zbierania doświadczeń poprzez testowanie swoich konstrukcji na torze. Udział w tym międzynarodowym przedsięwzięciu to także nowe inspirujące znajomości a przede wszystkim ogromna szansa na realizację swojej pasji.

- Możliwość nawiązania kontaktu i przyjaźni z przyszłymi inżynierami z Europy Zachodniej, oraz sam fakt przystąpienia do tego typu imprezy jako nieliczni stanowi dla nas cenny punkt w świadczący o woli podejmowania wyzwania, oraz ambicji równania do najlepszych, biorąc pod uwagę nasze dokonania, dość udanie – mówi Kacper Kuc członek ekipy SiMR z Politechniki Warszawskiej.

A jakie cele stawiają przed sobą członkowie polskich zespołów?

- Przede wszystkim poprawić wyniki z poprzedniej edycji, zebrać jeszcze więcej doświadczenia, dobrze się bawić, szczypta adrenaliny i rywalizacji przede wszystkim – mówi Agata Koniczuk, kierowca „Kropelki”




Miesiące przygotowań

Poza faktem, że Shell Eco-marathon jest wspaniałym wyzwaniem dla umiejętności technicznych i akademickich, program ten pomaga promować wśród studentów takie wartości jak praca zespołowa, kreatywność i wytrwałość. Podczas rywalizacji studenci i wykładowcy mają także możliwość, by dzielić się swoimi doświadczeniami, wymieniać pomysłami, a jednocześnie dobrze się bawić. Jednak trzy dni zawodów to zaledwie zwieńczenie trwającego miesiące, a czasem lata, procesu projektowania, budowania, testowania i udoskonalania pojazdów.

- Przygotowania do każdej edycji jest sprawą indywidualną dla każdego zespołu szczególnie ze względu na ich składy oraz fundusze poświęcone na rozwój i budowę prototypu. Długość prac oscyluje od roku do 3 lat jak było w przypadku ubiegłorocznego rekordzisty zarówno pod względem największego przebiegu na litrze paliwa, jak i największej ilości nagród zdobytych podczas jednego startu – mówi Kacper Kuc członek ekipy SiMR z Politechniki Warszawskiej.

Jak podkreślają sami zawodnicy przygotowania do kolejnych edycji rozpoczynają się
w momencie w którym ekipy wracają z toru a każdy kolejny wyścig jest tak naprawdę poligonem doświadczalnym, dzięki któremu można udoskonalić swoją konstrukcję na przyszłoroczne zawody.




- Przygotowania do tegorocznych zawodów rozpoczęliśmy bezpośrednio po powrocie z Niemiec w tamtym roku. Przeprojektowaliśmy elementy, które zawiodły nas na SEM 2010 – opowiada Paweł Sulikowski, manager zespołu SKAP.


Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
NewsAuto.pl - nowa wersja!
Nasze Testy
RENAULT LATITUDE – PODRÓŻ W KLASIE BIZNES



MITSUBISHI ASX - SAMOCHÓD NA POLSKIE DROGI!



PEUGEOT RCZ- BUDZI EMOCJE




WIĘCEJ!

Zobacz
FRANKFURT 2011: OPEL - ŚWIATOWE PREMIERY




FRANKFURT 2011: MERCEDES POKAŻE NOWĄ KLASĘ B



FRANKFURT 2011: FORD EVOS CONCEPT - DEBIUT NIEBAWEM



FRANKFURT 2011: PREMIERA CHEVROLETA MIRAY



FRANKFURT 2011: HYUNADI - PREMIERA i30




AUDI: NOWE A6 AVANT - BIZNES KLASA PLUS




CHEVROLET CRUZE HATCHBACK - CENA OD 47 690 ZŁ
Użytkowe

2268021 Unikalnych wizyt

Cyclic by Fusion-Themes
Powered by PHP-Fusion © 2007


Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie | fashionideas.icu