Strona Główna ˇ Aktualności ˇ Testy ˇ Premiery ˇ Autosalony ˇ Formuła 1 ˇ Sport ˇ Bezpieczeństwo Wtorek, Październik 20, 2020
Nawigacja
Strona Główna
Aktualności
Testy
Premiery
Autosalony
Formuła 1
Rajdy
Sport
Naszym zdaniem
Bezpieczeństwo
Użytkowe
Opony
Motocykle/Quady
Video
Technika
Historia/Oldtimers
GPS/Audio
Kategorie Newsów
Kontakt/Regulamin
NewsAuto.pl - nowa wersja
Formuła 1
GP WŁOCH: TO SIĘ STAJE NUDNE - ZNÓW VETTEL



KALENDARZ 2012





ROBERT KUBICA A NARÓD MENTALNIE POPAPRANY



Rajdy
RAJD AUSTRALII: TRIUMF FORDA, SUKCES MICHAŁA KOŚCIUSZKO


RAJD DOLNOŚLĄSKI: GRZEGORZ BĘBENEK POWRACA


RAJD ASTURII: PUNKTY I AWANS SZYMONA RUTY W ME



Sport
MONSTER JAM: POKAZ SKOKÓW EKIPY FMX4EVER



MOTOCYKLIŚCI ZAKOŃCZYLI WYŚCIGOWY SEZON


VOLVO OCEAN RACE: WYSTARTUJĄ 29 PAŹDZIERNIKA
Bezpieczeństwo
SUBARU: SIEMANKO CZYLI ŻYCZLIWY NA DRODZE


EURONCAP: BEZPIECZNE CHEVROLETY



FORD: NIE KIERUJ SIĘ STRESEM - PODSUMOWANIE
Polecamy
SHELL ECO-MARATHON 2011: MEDAL DLA POLSKICH STUDENTÓW - PAKS NA PODIUM!
Technika

Zakończyła się 27. europejska edycja Shell Eco-marathon. W tym roku tor Eurospeedway w Lausitz okazał się wyjątkowo gościnny dla drużyn z Polski, które zdołały poprawić osiągnięcia z poprzednich edycji, a nawet włączyć się w walkę o najwyższe laury.

Wśród 222 zespołów zgłoszonych do udziału w zawodach znalazło się pięć ekip z Polski. Studenci z politechnik w Gdańsku, Lublinie oraz Warszawie zbudowali 5 pojazdów, z których 3 startowały w kategorii „Prototype” oraz 2 w kategorii „Urban Concept”.

Celem kategorii „Prototype” jest zbudowanie eksperymentalnego pojazdu spalającego setne części litra na sto kilometrów. W kategorii „Urban Concept” biorą natomiast udział pojazdy, w których minimalne spalanie łączy się z konstrukcją samochodu zbliżonego do normalnych, miejskich pojazdów.

Pierwszy dzień – pierwszy sukces

Już pierwszy dzień zawodów okazał się zaskakująco emocjonujący dla wszystkich fanów Shell Eco-marathon w Polsce. Po przeprowadzeniu wstępnych testów na torze wiadomo było, że PAKS może włączyć się do walki o najwyższe laury. W pierwszym oficjalnym starcie pojazd studentów ze Studenckiego Koła Aerodynamiki Pojazdów Politechniki Warszawskiej zdołał osiągnąć spalanie rzędu 299 km na jeden litr paliwa.

Wynik ten, poprawiony później na pełne 300km/l, okazał się tak rewelacyjny, że po pierwszym dniu zmagań pozwolił PAKS-owi zająć pierwsze miejsce w stawce samochodów kategorii „Urban Concept”!




Konkurencja, a przede wszystkim napędzany etanolem pojazd ekipy Roadrunners z Danii, zmobilizowana sukcesem Polaków, rozpoczęła pościg za ekipą z Politechniki Warszawskiej. Ostatecznie zwycięzcą okazali się Duńczycy z wynikiem 509 kilometrów pokonanych na ekwiwalencie jednego litra paliwa. Studentów ze SKAP wyprzedziły także zespoły z Francji (397km/l) oraz Szwajcarii (336km/l).

PAKS, w swoim debiucie w Shell Eco-marathon, osiągnął niebywały sukces zajmując 3. miejsce w kategorii „Urban Concept” wśród pojazdów z silnikim benzynowym. Tym samym studenci z Politechniki Warszawskiej zdobyli pierwszy medal w historii udziału polskich zespołów w Shell Eco-marathon.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z tegorocznego wyniku. 3. miejsce w klasyfikacji pojazdów benzynowych to dowód na to, iż mimo skromniejszego budżetu niż zespoły z Francji czy Niemiec jesteśmy w stanie osiągnąć sukces. Najważniesze wartości w Shell Eco-marathon to przecież przede wszystkim pomysłowość i ciężka praca. Wyniki naszych pojazdów napawają nas optymizmem i motywują do kolejnego startu w zawodach Shell Eco-marathon w przyszłym roku w Rotterdamie – powiedział kierujący pracami zespołu PAKS Michał Szymański.

Jednak zajęcie medalowej pozycji w swojej klasie nie było jedynym osiągnięciem zespołu PAKS, który prócz ekstremalnie niskiego spalania został także wyróżniony za projekt. Dzięki uwzględnieniu w procesie projektowania pojazdu kwestii związanych z bezpieczeństwem kierowcy zespół zasłużył także na druga nagrodę w kategorii „ADAC safety”.




- Kluczem do sukcesu okazało się profesjonalne podejście do procesu projektowania pojazdu. Tak duży sukces zawdzięczamy także ogromnej pomocy ze strony naszego opiekuna i pracowników naukowych Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa – dodał Michał Szymański.

Rekordowa „Kropelka”, dalekobieżny „Hussar”

Sukcesem, choć nieco skromniejszym, mogą się także pochwalić zespoły startujące w kategorii „Prototype”. Druga drużyna reprezentująca Studenckie Koło Aerodynamiki Pojazdów Politechniki Warszawskiej zdołała poprawić swój najlepszy dotychczasowy wynik osiągnięty w 2009 roku i jednocześnie ustanowić nowy rekord Polski wśród najbardziej efektywnych pojazdów.




W tym roku zmodyfikowana „Kropleka” pokonała 659 km na jednym litrze paliwa, co pozwoliło na zajęcie 37. miejsca w klasyfikacji generalnej (27. miejsce wśród samochodów napędzanych benzyną). Drugi z pojazdów – „Hussar” stworzony przez studentów z wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej, pokonał dystans 320 km na litrze paliwa, co pozwoliło na zajęcie 55. miejsca w klasyfikacji generalnej.

Zwycięzcą zawodów w kategorii „Prototype” okazał się pojazd studentów z Microjoule la Jolivelier, który na jednym litrze paliwa przejechał 3688 km, czyli więcej niż wynosi odległość między Warszawą a Lizboną...

27. Shell Eco-marathon z pewnością zostanie zapamiętany z perspektywy pierwszego w historii medalu zdobytego przez zespoły z Polski. O skali tego sukcesu najlepiej świadczy fakt, iż samo wzięcie udziału w wyśigach wiele ekip traktuje jako duże osiągnięcie.




Spośród 222 drużyn, które zameldowały się w Lausitz rygorystycznych testów bezpieczeństwa nie przeszedł co siódmy pojazd. W tej grupie znalazła się niestety także polska ekipa – Team High Octane. Studenci zebrali jednak niezwykle cenne doświadczenie, które z pewnością procentować będzie podczas przyszłorocznych zawodów.

Natomiast inny nasz zespół: Mietek Team przeszedł testy techniczne, jednak nie został sklasyfikowany, ponieważ nie wykonał pełnych ośmiu okrążeń toru.

Za rak będzie lepiej...

ZWYCIĘZCY SHELL ECO-MARATHON

Kategoria „Prototype”:
1. MICROJOULE LA JOLIVERIE – 3688km/l;
2. TIM INSA – 2944 km/l;
3. Remmi-Team – 2694 km/l.

Kategoria „UrbanConcept”:
1. DTU Roadrunners – 509km/l;
2. Lycee Louis Delage – 397km/l;
3. ARC Team – 336km/l.





Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
NewsAuto.pl - nowa wersja!
Nasze Testy
RENAULT LATITUDE – PODRÓŻ W KLASIE BIZNES



MITSUBISHI ASX - SAMOCHÓD NA POLSKIE DROGI!



PEUGEOT RCZ- BUDZI EMOCJE




WIĘCEJ!

Zobacz
FRANKFURT 2011: OPEL - ŚWIATOWE PREMIERY




FRANKFURT 2011: MERCEDES POKAŻE NOWĄ KLASĘ B



FRANKFURT 2011: FORD EVOS CONCEPT - DEBIUT NIEBAWEM



FRANKFURT 2011: PREMIERA CHEVROLETA MIRAY



FRANKFURT 2011: HYUNADI - PREMIERA i30




AUDI: NOWE A6 AVANT - BIZNES KLASA PLUS




CHEVROLET CRUZE HATCHBACK - CENA OD 47 690 ZŁ
Użytkowe

2257885 Unikalnych wizyt

Cyclic by Fusion-Themes
Powered by PHP-Fusion © 2007


Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie | fashionideas.icu