Strona Główna ˇ Aktualności ˇ Testy ˇ Premiery ˇ Autosalony ˇ Formuła 1 ˇ Sport ˇ Bezpieczeństwo środa, Październik 28, 2020
Nawigacja
Strona Główna
Aktualności
Testy
Premiery
Autosalony
Formuła 1
Rajdy
Sport
Naszym zdaniem
Bezpieczeństwo
Użytkowe
Opony
Motocykle/Quady
Video
Technika
Historia/Oldtimers
GPS/Audio
Kategorie Newsów
Kontakt/Regulamin
NewsAuto.pl - nowa wersja
Formuła 1
GP WŁOCH: TO SIĘ STAJE NUDNE - ZNÓW VETTEL



KALENDARZ 2012





ROBERT KUBICA A NARÓD MENTALNIE POPAPRANY



Rajdy
RAJD AUSTRALII: TRIUMF FORDA, SUKCES MICHAŁA KOŚCIUSZKO


RAJD DOLNOŚLĄSKI: GRZEGORZ BĘBENEK POWRACA


RAJD ASTURII: PUNKTY I AWANS SZYMONA RUTY W ME



Sport
MONSTER JAM: POKAZ SKOKÓW EKIPY FMX4EVER



MOTOCYKLIŚCI ZAKOŃCZYLI WYŚCIGOWY SEZON


VOLVO OCEAN RACE: WYSTARTUJĄ 29 PAŹDZIERNIKA
Bezpieczeństwo
SUBARU: SIEMANKO CZYLI ŻYCZLIWY NA DRODZE


EURONCAP: BEZPIECZNE CHEVROLETY



FORD: NIE KIERUJ SIĘ STRESEM - PODSUMOWANIE
Polecamy
FRANKFURT 2011: CHEVROLET MIRAY - PREMIERA ORGINALNEGO ROADSTERA
Autosalony

Chevrolet Miray – mały, lekki, oryginalny roadster będzie miał europejską premierę podczas salonu we Frankfurcie. Nadwozie futurystycznego projektu Miray łączy aerodynamikę myśliwców z zaawansowaną technologią napędu hybrydowego.

W marcu bieżącego roku na Salonie Samochodowym w Seulu zaprezentowano koncepcyjnego roadstera – Chevroleta Miray. Model ten to studium nowoczesnego roadstera inspirowane słynnymi sportowymi modelami Chevroleta. Do napędu Miray’a służą dwa silniki elektryczne (po 15 kW mocy), które zapewniają wysoką dynamikę oraz zerową emisję CO2 podczas jazdy w mieście.

- Słowo »Miray« w języku koreańskim oznacza »przyszłość«. Ten koncepcyjny model tworzy więź między kierowcą a pojazdem. Wyznacza nową ścieżkę w projektowaniu sportowych samochodów przyszłości - mówi Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe. Wiele komponentów zastosowanych w nowym projekcie to ulepszone elementy systemów już stosowanych w naszych samochodach seryjnych. Miray ukazuje potencjał, jaki oferują stosowane już alternatywne systemy napędowe i wskazuje dalsze możliwości ich wykorzystania.



Zobacz także:


SALON SAMOCHODOWY FRANKFURT 2011 - WSZYSTKIE SAMOCHODY




Inspirowane modelami Monza SS z 1963 roku i Corvair Super Spyder z 1962, nadwozie Miray’a cechuje lekkość i dynamika konstrukcji. Jego agresywna, aerodynamiczna sylwetka nasuwa na myśl nowoczesne myśliwce. Dwudzielna atrapa wlotu powietrza jest obramowana diodowymi reflektorami oraz charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej nowej konstrukcji.




Zarówno przedni, jak i tylny zderzak przywołują na myśl dawne Chevrolety Corvette i uosabiają sportowego ducha nowego koncepcyjnego auta. Umieszczone z tyłu spojlery z włókien węglowych podczas jazdy dociskają nadwozie do jezdni i ułatwiają opływ powietrza. Gdy spojrzymy na samochód z góry, jego sylwetka przypomina kształtem diament.

Nadwozie jest wykonane z włókien węglowych oraz CFRP (tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym). Bok rozdziela charakterystyczna, wznosząca się ku tyłowi linia, akcentująca wyrzeźbioną sylwetkę. Zapożyczone z Monzy Le Mans, otwierające się do góry i do tyłu drzwi podkreślają mocno sportowy charakter auta.

Stylistyka tylnej części nadwozia z lampami umieszczonymi w linii z charakterystycznym spoilerem jest ukłonem w stronę nowej koncepcji stylizacji samochodów Chevroleta. Samochód został wyposażony w 20-calowe koła z przodu i 21-calowe z tyłu, z obręczami wykonanymi z kompozytów aluminiowo-węglowych. Całość sprawia wrażenie dynamiki nawet, gdy samochód nie porusza się.




Eleganckie i nowoczesne wnętrze

W kabinie Miray’a znajdziemy mieszankę elementów z polerowanego aluminium, naturalnej skóry, białej tkaniny i powierzchni przypominającej ciekły metal. Wnętrze jest chronione przez skorupę z włókien węglowych, która zapewnia wytrzymałą, ale lekką konstrukcję. Dwumiejscowa kabina, inspirowana wnętrzem kultowego modelu Corvette, otacza kierowcę i pasażera. Chociaż jej konstrukcję opracowano pod kątem kierowcy, to jednak również pasażera nie pozbawiono przyjemności z jazdy.

Szczególną uwagę poświęcono systemowi wyświetlania informacji. Wszelkie niezbędne podczas jazdy komunikaty wyświetlane są w technologii projekcji tylnej w bezpośrednim zasięgu wzroku kierowcy. Pozwala to zredukować liczbę zbędnych wskaźników i daje możliwość czerpania czystej przyjemności z jazdy.




Umieszczony centralnie ekran dotykowy łagodnie przechodzi w konsolę środkową, co przywodzi na myśl dziób lądującego myśliwca. Boczne wstawki drzwi wraz z deską rozdzielczą tworzą zintegrowaną stylistycznie całość, łączącą przednią i tylną cześć wnętrza samochodu.

Oświetlenie kabiny, które dyskretnie otacza całe wnętrze pojazdu od panelu instrumentów przed kierowcą aż po tylną cześć konsoli środkowej, nadaje wnętrzu wyrafinowany charakter. Oparcia i zagłówki są ze sobą połączone wewnętrzną skorupą z włókien węglowych i osadzone na pojedynczej aluminiowej szynie. Dopasowana do kształtu nadwozia strefa zagłówków jest płynnie zintegrowana z owiewką powietrza, co znacząco wpływa na komfort podróżowania w otwartym nadwoziu.

Ciekawie zaprojektowano system służący do uruchamiania silnika. Po naciśnięciu umieszczonego centralnie przycisku, chowany zespół przyrządów, zamontowany na kolumnie, podnosi się niczym osłona kabiny odrzutowca i na białej powierzchni pokazuje się komunikat „Interactive Projection" (projekcja interaktywna).




Tradycyjne boczne lusterka zastąpiono elektrycznie chowanymi tylnymi kamerami. Podczas jazdy po mieście umieszczona z przodu kamera, współpracująca z systemem GPS, podaje na ekranie informacje w czasie rzeczywistym.

Elastyczny układ napędowy

W Mirayu zastosowano „pół-elektryczny” system napędowy, umieszczony za fotelem kierowcy i pod nim, zapewniający maksymalne osiągi i ekonomiczne zużycie paliwa. Miray napędzany jest przez dwa zamontowane z przodu 15-kilowatowe silniki elektryczne, zasilane litowo-jonowym akumulatorem 1,6 kWh, w którym gromadzona jest także energia odzyskiwana podczas hamowania. Napęd może być przekazywany na przednią lub tylną oś.

Przy sportowym trybie jazdy Miray korzysta dodatkowo z 1,5-litrowego, czterocylindrowego silnika turbodoładowanego, umieszczonego za plecami pasażerów. Silnik ten zapewnia zaawansowane osiągi i bezproblemowo współpracuje z napędem elektrycznym, wyznaczając nowy standard dla segmentu kompaktowych roadsterów.




Dzięki zastosowaniu dwusprzęgłowej przekładni, udało się wyeliminować przetwornik momentu obrotowego, co pozwoliło na znaczne zmniejszenie rozmiaru jednostki napędowej. Skrzynia pracuje szybko i precyzyjnie, a przełożenia dobrano w taki sposób, aby uzyskać jak najwyższą prędkość w sportowym trybie jazdy. Z przekładnią współpracuje system start-stop.





Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
NewsAuto.pl - nowa wersja!
Nasze Testy
RENAULT LATITUDE – PODRÓŻ W KLASIE BIZNES



MITSUBISHI ASX - SAMOCHÓD NA POLSKIE DROGI!



PEUGEOT RCZ- BUDZI EMOCJE




WIĘCEJ!

Zobacz
FRANKFURT 2011: OPEL - ŚWIATOWE PREMIERY




FRANKFURT 2011: MERCEDES POKAŻE NOWĄ KLASĘ B



FRANKFURT 2011: FORD EVOS CONCEPT - DEBIUT NIEBAWEM



FRANKFURT 2011: PREMIERA CHEVROLETA MIRAY



FRANKFURT 2011: HYUNADI - PREMIERA i30




AUDI: NOWE A6 AVANT - BIZNES KLASA PLUS




CHEVROLET CRUZE HATCHBACK - CENA OD 47 690 ZŁ
Użytkowe

2268024 Unikalnych wizyt

Cyclic by Fusion-Themes
Powered by PHP-Fusion © 2007


Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie | fashionideas.icu