Strona Główna ˇ Aktualności ˇ Testy ˇ Premiery ˇ Autosalony ˇ Formuła 1 ˇ Sport ˇ Bezpieczeństwo środa, Październik 28, 2020
Nawigacja
Strona Główna
Aktualności
Testy
Premiery
Autosalony
Formuła 1
Rajdy
Sport
Naszym zdaniem
Bezpieczeństwo
Użytkowe
Opony
Motocykle/Quady
Video
Technika
Historia/Oldtimers
GPS/Audio
Kategorie Newsów
Kontakt/Regulamin
NewsAuto.pl - nowa wersja
Formuła 1
GP WŁOCH: TO SIĘ STAJE NUDNE - ZNÓW VETTEL



KALENDARZ 2012





ROBERT KUBICA A NARÓD MENTALNIE POPAPRANY



Rajdy
RAJD AUSTRALII: TRIUMF FORDA, SUKCES MICHAŁA KOŚCIUSZKO


RAJD DOLNOŚLĄSKI: GRZEGORZ BĘBENEK POWRACA


RAJD ASTURII: PUNKTY I AWANS SZYMONA RUTY W ME



Sport
MONSTER JAM: POKAZ SKOKÓW EKIPY FMX4EVER



MOTOCYKLIŚCI ZAKOŃCZYLI WYŚCIGOWY SEZON


VOLVO OCEAN RACE: WYSTARTUJĄ 29 PAŹDZIERNIKA
Bezpieczeństwo
SUBARU: SIEMANKO CZYLI ŻYCZLIWY NA DRODZE


EURONCAP: BEZPIECZNE CHEVROLETY



FORD: NIE KIERUJ SIĘ STRESEM - PODSUMOWANIE
Polecamy
RAJD AUSTRALII 2011: HIRVONEN i FORD ZWYCIĘŻAJĄ, SUKCES MICHAŁA KOŚCIUSZKO (3. ETAP)
Rajdy

Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) wygrali Rajd Australii, rundę Mistrzostw Świata. Drugie miejsce zajęli Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Fiesta RS WRC), a trzecie - Petter Solberg i Chris Patterson (Citroen DS3 WRC). Michał Kościuszkoi Maciej Szczepaniak odnieśli duży sukces.

Polska załoga uplasowała się bowiem na bardzo wysokiej, siódmej pozycji w klasyfikacji generalnej oraz drugiej w klasie PWRC.

Pierwsza pętla trzeciego etapu była ciekawa: odcinki wygrywali Mikko Hirvonen, Jari-Matti Latvala i Sebastien Loeb. Na n24 OS-ie znów najszybszy był Horvonen.

Na następnej próbie - przedostatniej w rajdzie - zaszły taktyczne zmiany: Hirvonen, który uzyskał najlepszy czas wyprzedził w klasyfikacji wolno jadącego Latvalę. Podobnie stało się w przypadku Sebastienów: Ogiera I Loeba - ten pierwszy spóźnił się na PKC, aby jego starszy kolega z zespołu mógł zając dziesiąta pozycję w rajdzie i zdobyć jeden punkt do klasyfikacji Mistrzostw Świata...

Ostatni odcinek - Power Stage wygrał Loeb przed Latvalą i Petterem Solbergiem. Hirvonen był czwarty.



Zobacz także:


RAJD AUSTRALII 2011: TRIUMF FORDA NAGRODĄ ZA MINIMALNE PORAŻKI

RAJD AUSTRALII 2011: LATVALA NA CZELE, KOŚCIUSZKO DZIELNIE WALCZY (2. ETAP)

RAJD AUSTRALII 2011: KLĘSKA FAWORYTÓW, HIRVONEN PROWADZI, ŚWIETNY KOŚCIUSZKO

RAJD AUSTRALII 2011: OGIER LIDEREM, KOŚCIUSZKO NAJLEPSZY W PWRC (1. DZIEŃ)

RAJD AUSTRALII 2011: FORD PRZED NOWYM WYZWANIEM

RAJD AUSTRALII 2011: MICHAŁ KOŚCIUSZKO PRZESTRASZYŁ MISIA KOALA?




SUKCES MICHAŁA KOŚCIUSZKO

Drugie miejsce w klasie PWRC i 18 punktów to rezultat wywalczony przez Michała Kościuszko i Maćka Szczepaniaka w Rajdzie Australii, dziesiątej. rundzie Mistrzostw Świata. Ten wynik zagwarantował załodze Lotos Dynamic Rally Team awans aż o sześć pozycji - naczwarte miejsce w klasyfikacji generalnej PWRC.

Polska załoga odniosła również sukces w klasyfikacji generalnej rajdu zajmując w nim 7. miejsce. To najlepszy wynik Michała Kościuszko w jego startach Mistrzostwach Świata. Rajd Australii w klasyfikacji PWRC wygrał Hayden Paddon, a trzecie miejsce zajął Aleksandr Saliuk.

Zawodnicy w trakcie prawie czterech dni Rajd Australii, rozgrywanego po raz pierwszy w północnej części Nowej Południowej Walii, mieli do pokonania 26 odcinków specjalnych o łącznej długości 368,96 kilometrów OS-owych. Na przemian towarzyszyły im ostre promienie słońca oraz opady deszczu co niewiarygodnie utrudniało precyzyjną jazdę. Bardzo śliska, pokryta dużą ilością błota, techniczna trasa zdeterminowała wyniki zawodów...

Polska załoga od samego początku jechała bardzo dobrym tempem, dwukrotnie prowadząc w klasyfikacji PWRC. Nawet 10 sekundowa kara i problemy z hamulcami nie wpłynęły na świetny wynik załogi Lotos Dynamic Rally Team.

- W ostatnim dniu rajdu musiałem podjąć bardzo ważną decyzję. Czy ryzykujemy i walczymy o pierwsze miejsce z Paddonem, od którego dzieliło nas tylko 2,9 sekundy, czy dowozimy do mety rezultat dający nam realną szansę na awans w Mistrzostwach Świata aż o 6 pozycji. Cieszę się, że jesteśmy na mecie Rajdu Australii, który był jednym z najcięższych rajdów jakie przejechałem w swojej karierze. 2. miejsce w PWRC i 7. w klasyfikacji generalnej to świetny wynik i dobry prognostyk na dwa kolejne starty w Mistrzostwach Świata, tym bardziej że wróciliśmy do gry o podium. Teraz myślami jestem już na Radzie Polski, gdzie zamierzamy powalczyć o zwycięstwo – powiedział na mecie Michał Kościuszko.

Za dwa tygodnie Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak pojadą w Rajdzie Polski. Kolejny start na arenie międzynarodowej to Rajd Hiszpanii pod koniec października.

Informacje dotyczące startów załogi Michał Kościuszko – Maciek Szczepaniak z zespołu Lotos Dynamic Rally Team można znaleźć pod adresem www.lotosdynamicrallyteam.pl




ZADOWOLENIE W MICHELIN

Jacques Morelli, menadżer programu rajdów w Michelin był bardzo zadowolony z wydajności Michelin Latitude Cross H1 – opon z twardą mieszanką, które były jedyną oponą dopuszczoną do australijskiej rundy rajdu WRC 2011.

- Deszcz sprawił, iż powierzchnia na odcinkach była bardzo śliska. Bieżniki opon Latitude Cross wypełniły się błotem, co uniemożliwiło im zaprezentowanie swojego pełnego potencjału w zakresie przyczepności. Pomimo tego, iż wyścigi organizowane niedaleko Coffs Harbour odwoływane są przy deszczowej pogodzie w związku z gliniastym podłożem, po którym przebiega trasa, to ten rajd był kontynuowany. Począwszy od drugiego etapu świeciło słońce, dzięki czemu nasze opony były w stanie zapewnić swoją pełną wydajność. Po przeanalizowaniu opon użytych podczas rajdu, oraz po rozmowach z kierowcami, okazało się, iż zastosowanie twardej mieszanki H1 było właściwym wyborem podczas całego rajdu, z wyjątkiem piątku, który był bardzo deszczowym dniem. Otrzymaliśmy pozytywne opinie od kierowców, zwłaszcza w zakresie spójności opon Latitude Cross. Poziom zużycia opon był bardzo niski od rozpoczęcia do końca wyścigu. Nie zgłoszono również żadnych problemów - powiedział po zawodach Jacques Morelli.

Kolejna runda WRC przeniesie zawodników z powrotem do Europy na asfaltowy Rajd France Alsace (30 września – 2 października), podczas którego partnerzy Michelin będą mogli wybrać wersję H (twardą) lub S (miękką) opony Pilot Sport, w zależności od panujących na trasie warunków.

WYNIKI RAJDU AUSTRALII

Klasyfikacja generalna
1. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) - 3:35.59,0 godz.;
2. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Fiesta RS WRC) - strata 14,7 sek.;
3. Petter Solberg i Chris Patterson (Citroen DS3 WRC) - 44,8 sek.;
4. Matthew Wilson i Scott Martin (Ford Fiesta RS WRC) - 8.45,2 min.;
5. Khalid Al Qassimi i Michael Orr (Ford Fiesta RS WRC) - 12.33,3 min.;
6. Hayden Paddon i John Kennard (Subaru Impreza WRX STi) - 17.09,3 min.;
7. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Mitsubishi Lancer Evo X) - 18.51,3 min.;
8. Oleksandr Saliuk i Pavel Czerepin (Mitsubishi Lancer Evo IX) - 21.08,5 min.;
9. Benito Guerra i Borja Rozada (Mitsubishi Lancer Evo IX) - 22.48,9 min.;
10. Sebastien Ogier i Julien Ingrassia (Citroen DS3 WRC) - 29.19,4 min.;
11. Sebastien Loeb i Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) - 30.02,9 min.;
12. Walerij Gorban i Wadim Chernega (Mitsubishi Lancer Evo IX) - 30.22,1 min.;
13. Peter Van Merksteijn i Erwin Mombaerts (Citroen DS3) - 32.21,0 min.;
14. Henning Solberg i Ilka Minor (Ford Fiesta RS WRC) - 32.23,7 min.;
15. Gianluca Linari i Nicola Arena (Subaru Impreza WRX STi) - 38.50,2 min.

Klasa PWRC
1. Hayden Paddoni John Kennard (Subaru Impreza) 3:53.28,3 godz.;
2. Michal Kościuszko i Maciek Szczepaniak (Mitsubishi Lancer) - 1.32,0 min.;
3. Olexsandr Saliuk i Pavel Cherepin (Mitsubishi Lancer) - 3.39,2 min.;
4. Benito Guerra i Borja Rozada (Mitsubishi Lancer) - 5.19,6 min.;
5. Valeriy Gorban i Andriy Nikolaiev (Mitsubishi Lancer) - 12.52,8 min.;
6. Gianluca Linari i Nicola Arena (Subaru Impreza) - 2.20,9 min.;
7. Brendan Reeves i Rhianon Smyth (Subaru Impreza) - 23.50,9 min.;
8. Nathan Quinn i David Green (Mitsubishi Lancer) - 24.25,3 min.;
9. Harry Hunt i Robbie Durant (Citroën DS3 R3T) - 32.12,6 min.;
10. Bader Al Jabri i Stephen McAuley (Subaru Impreza) - 36.12,9 min.;
11. Majed Al Shamsi i Killian Duffy (Subaru Impreza) - 1:23.37,5 godz.

KLASYFIKACJA MISTRZOSTW ŚWIATA

Kierowcy
1. Sébastien Loeb (Francja) - 196 pkt.;
2. Mikko Hirvonen (Finlandia) - 181 pkt.;
3. Sébastien Ogier (Francja) - 167 pkt.;
4. Jari - Matti Latvala (Finlandia) - 116 pkt.;
5. Petter Solberg (Norwegia) - 110 pkt.;
6. Mads Östberg (Norwegia) - 56 pkt.;
7. Matthew Wilson (W. Brytania) - 52 pkt.;
8. Kimi Räikkönen (Finlandia) - 34 pkt.;
9. Henning Solberg (Norwegia) - 32 pkt.;1
10. Daniel Sordo (Hiszpania) -23 pkt.;
11. Federico Villagra (Argentyna) - 20 pkt.;
12. Khalid Al Qassimi (Abu Dabi) - 15 pkt.;
13. Juho Hānninen (Finlandia) - 13 pkt.;
14. Hayden Paddon (Nowa Zelandia) - 10 pkt.;
15. Ott Tänak (Estonia) - 7 pkt.;
16. Martin Prokop (Czechy) - 7 pkt..
17. Michał Kościuszko (Polska) - 6 pkt.;
18. Per - Gunnar Andersson (Szwecja) - 6 pkt.;
19. Dennis Kuipers (Holandia) - 5 pkt.;
20. Armindo Araújo (Portugalia) - 4 pkt.;
21. Oleksandr Saliuk (Ukraina) - 4 pkt.;
22. Petter Van Merksteijn (Holandia) - 2 pkt.;
23. Benito Guerra (Meksyk) - 2 pkt.;
24. Bernardo Sousa (Portugalia) - 1 pkt.;
25. Patrik Flodin (Szwecja) - 1 pkt.

Producenci
1. Citroën Total World Rally Team - 347 pkt.;
2. Ford Abu Dhabi World Rally Team - 285 pkt.;
3. M-Sport Stobart Ford Rally Team - 117 pkt.;
4. Petter Solberg World Rally Team - 98 pkt.;
5. Ice 1 Racing - 48 pkt.;
6. Munchis Ford World Rally Team - 32 pkt.;
7. Team Abu Dhabi - 30 pkt.;
8. FERM Power Tools World Rally Team - 22 pkt.;
9. Van Merksteijn Motorsport - 12 pkt.
10. Monster World Rally Team - 11 pkt.;
11. 1. Citroën Total World Rally Team - 333 pkt.;
2. Ford Abu Dhabi World Rally Team - 242 pkt.;
3. M-Sport Stobart Ford Rally Team - 105 pkt.;
4. Petter Solberg World Rally Team - 83 pkt.;
5. Ice 1 Racing - 48 pkt.;
6. Munchis Ford World Rally Team - 32 pkt.;
7. FERM Power Tools World Rally Team - 22 pkt.;
8. Team Abu Dhabi - 20 pkt.;
9. Monster World Rally Team - 9 pkt.;
10. Van Merksteijn Motorsport - 8 pkt.
11. Brazil World Rally Team - 1 pkt.;

Klasa PWRC (po 5. rundach)
1. Hayden Paddon (Nowa Zelandia - Subaru Impreza) - 100 pkt.;
2. Martin Semerád (Czechy - Mitsubishi Lancer) - 50 pkt.;
3. Walerij Gorban (Ukraina - Mitsubishi Lancer) - 38 pkt.;
4. Michal Kościuszko (Polska - Mitsubishi Lancer) - 35 pkt.;
5. Patrik Flodin (Szwecja - Subaru Impreza EXCL) - 34 pkt.;
6. Benito Guerra (Meksyk - Mitsubishi Lancer) - 32 pkt.;
7. Jukka Ketomäki (Finlandia - Mitsubishi Lancer) - 30 pkt.;
8. Olexsandr Saliuk (Ukraina - Mitsubishi Lancer) - 29 pkt.;
9. Nicolás Fuchs (Peru - Mitsubishi Lancer) - 27 pkt.;
10. Dmitry Tagirov (Rosja - Subaru Impreza) - 25 pkt.;
11. Gianluca Linari (Włochy - Subaru Impreza) - 22 pkt.;
12. Jarkko Nikara (Finlandia - Mitsubishi Lancer) - 18 pkt.;
13. Mikko Pajunen (Finlandia - Renault Clio) - 8 pkt.;
14. Majed Al Shamsi (Argantyna - Subaru Impreza) - 8 pkt.;
15. Ezequiel Campos (Argentyna - Mitsubishi Lancer) - 6 pkt.;
16. Brendan Reeves (Australia - Subaru Impreza) - 6 pkt.;
17. Aleskej Kikireszko (Ukraina - Mitsubishi Lancer) - 4 pkt.;
18. Nathan Quinn (Australia - Mitsubishi Lancer) - 4 pkt.;
19. Bader Al Jabri (Argentyna - Subaru Impreza) - 3 pkt.;
20. Harry Hunt (W. Brytania - Citroën DS3) - 2 pkt.;
21. Anders Grøndal (Norwegia - Subaru Impreza) - 0 pkt.;
22. Ricardo Moura (Portugalia - Mitsubishi Lancer) - 0 pkt.;
23. Alejandro Levy (Argentyna - Mitsubishi Lancer) - 0 pkt.;
24. Ricardo Trivino (Meksyk - Mitsubishi Lancer) - 0 pkt.;
25. Rami Jaber (Palestyna - Mitsubishi Lancer) - 0 pkt.;
26. Riku Tahko (Finlandia - Mitsubishi Lancer) - 0 pkt.;
27. Leigh Gotch (Australia Subaru Impreza) - 0 pkt.



Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
NewsAuto.pl - nowa wersja!
Nasze Testy
RENAULT LATITUDE – PODRÓŻ W KLASIE BIZNES



MITSUBISHI ASX - SAMOCHÓD NA POLSKIE DROGI!



PEUGEOT RCZ- BUDZI EMOCJE




WIĘCEJ!

Zobacz
FRANKFURT 2011: OPEL - ŚWIATOWE PREMIERY




FRANKFURT 2011: MERCEDES POKAŻE NOWĄ KLASĘ B



FRANKFURT 2011: FORD EVOS CONCEPT - DEBIUT NIEBAWEM



FRANKFURT 2011: PREMIERA CHEVROLETA MIRAY



FRANKFURT 2011: HYUNADI - PREMIERA i30




AUDI: NOWE A6 AVANT - BIZNES KLASA PLUS




CHEVROLET CRUZE HATCHBACK - CENA OD 47 690 ZŁ
Użytkowe

2268062 Unikalnych wizyt

Cyclic by Fusion-Themes
Powered by PHP-Fusion © 2007


Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie | fashionideas.icu